Wat is Personenalarmering?

Met personenalarmering kunt u met één druk op de knop hulp inschakelen wanneer u zich onveilig voelt of u in nood bent. U draagt hiervoor een alarmknop aan een halsketting of een polsband. Lees hieronder in het kort hoe het in zijn werk gaat.

Één druk op de knop
Wanneer u hulp nodig heeft, maakt u met één druk op uw alarmknop direct verbinding met een medewerker van Eurocross Medisch Service Center.

Direct contact
U spreekt en hoort ons via een alarmapparaat met ingebouwde microfoon en luidspreker, die aan uw vaste telefoonlijn is verbonden.

Zicht op de situatie 
Wanneer uw alarm afgaat, zien wij direct uw persoonlijke gegevens. Met een aantal gerichte vragen stellen we uw situatie nauwkeurig vast.

Hulp in actie
Direct daarna schakelen we, indien nodig, uw hulpverleners in. Of als het nodig is een arts of ambulance. Wij zorgen dat er hulp naar u toe komt.


Alarmeringsapparatuur

De alarmeringsapparatuur bestaat uit een draagbare alarmknop en een alarmkastje. De alarmknop draagt u om uw hals of pols, zodat u deze altijd bij de hand heeft. De knop staat in verbinding met het kastje.

Het alarm heeft een bereik van 30 meter, binnen en buiten huis. Wanneer u alarm maakt en wij u niet kunnen horen, bijvoorbeeld omdat u zich in een andere ruimte of ver van het kastje bevindt, dan proberen wij u telefonisch te bereiken. Wanneer u dan niet opneemt schakelen wij altijd hulp voor u in.

De alarmknop zelf is spatwaterdicht en is verkrijgbaar met een polsband of halsketting

Veelgestelde vragen

Wat als ik per ongeluk de alarmknop indruk?

Geen probleem. Als u dit aangeeft en wij zeker weten dat er geen hulp nodig is, zullen wij de verbinding weer verbreken.

Mag ik het alarm ook gebruiken wanneer er iemand bij mijn huis aanbelt die ik niet helemaal vertrouw?

Ja, als u zich onveilig voelt in een situatie kunt u altijd op de alarmknop drukken. Onze medewerkers kunnen dan met u meeluisteren en indien nodig direct hulp inschakelen.

Kan ik een extra alarmknop aanvragen voor mijn partner?

Ja, dan kan. Uw partner dient hiervoor het aanvraagformulier op de website in te vullen. Afhankelijk van de verzekering van uw partner kunnen wij het abonnement uitbreiden of een nieuw abonnement afsluiten. Zodra de aanvraag is verwerkt, komt een monteur de extra alarmknop bij u thuis installeren.

Wie zijn mijn hulpverleners?

Uw hulpverleners zijn personen die voor u klaar kunnen staan op het moment dat u op de alarmknop heeft gedrukt. Het kan bijvoorbeeld gaan om familie, buren of vrienden. Wij verzoeken u minimaal twee, bij voorkeur drie hulpverleners op te geven. Dit zodat wij altijd iemand kunnen bereiken als u hulp nodig heeft, ook bij afwezigheid van een hulpverlener door bijvoorbeeld vakantie. Uw hulpverleners moeten voldoen aan 3 eisen: ze moeten binnen 15 tot 20 minuten bij u thuis kunnen zijn, in het bezit zijn van uw huissleutel en 24 uur per dag bereikbaar zijn voor u en Eurocross Medisch Service Center. U kunt ook een thuiszorgorganisatie opgeven als uw hulpverlener (natuurlijk in overleg).

Tip: kies niet twee hulpverleners die samen een echtpaar of stel vormen. Zij zijn namelijk vaak tegelijk afwezig bij vakanties et cetera.

Staat uw vraag er niet tussen?

Neem gerust contact met ons op via personenalarmering@eurocross.nl of 071 36 41 707.